Studijní ankety

Vážení kolegové,
 
jak již část studentů zaregistrovala, na fakultním webu se asi před 4 týdny objevily studijní ankety (http://anketa.lf2.cuni.cz). MUDr. Pelíšek použil při jejich tvorbě návrhu D. Majora a kolegů prezentovaného na akademickém senátu, zohlednil připomínky kolegia děkana a bývalé místopředsedkyně studentské komory Rady vysokých škol. Anketa zohledňuje specifika různých předmětů (jsou v ní jen otázky relevantní pro daný předmět). Při sestavení anket MUDr. Pelíškovi technicky pomáhal A. Lukš, autor přihlašování na fakultní web. Jim, prosím, adresujte případné návrhy na vylepšení.
 
Ankety v této podobě organizujeme na fakultě letos poprvé. Víme o pozitivním ohlasu na podobné ankety na jiných školách. V prvním roce zohledníme výsledky jen v pozitivním směru. Ta pracoviště, která dosáhnou nejlepších hodnocení, hodláme odměnit, stejně jako jednotlivé nejlépe hodnocené pedagogy. Výsledky vlastního osobního hodnocení, které bude mít k dispozici každý pedagog, by měly představovat motivaci k vylepšení v nepříznivě hodnocených oblastech.
 
Někteří pedagogové považují podobnou anketu za potenciálně vznětlivou otázku. Jsem přesvědčen, že studenti nebudou ankety zneužívat například ke kladnému hodnocení jen těch pedagogů, kteří od nich nic nepožadují. Názor studentů, jakožto klíčové součásti akademické obce, je potřeba znát, nikoliv se ho bát nebo se snažit jej umlčovat. Jistě – některé odpovědi mohou být, jako v každém průzkumu, ovlivněny psychologickými vlivy odlišnými od předmětu otázky. To budeme moci hodnotit, až budou výsledky známy. Jeden z nástrojů, který nám tyto vlivy může odhalit, budou výsledky od skupiny studentů s prospěchovým stipendiem – tyto výsledky sbírá systém paralelně s hodnocením všemi studenty – opět anonymně.
 
Předem děkuji všem studentům, kteří svědomitě vyplní anketu. Vyplnění ankety bude od příštího školního roku podmínkou pro udělení zápočtu, ale věřím, že každý student tohoto práva rád využije dobrovolně.
 
Hezký den přeje
 
O. Hrušák, děkan

Vytvořeno: 27. 4. 2006 / Upraveno: 7. 11. 2018 / prof. MUDr. Ondřej Hrušák, Ph.D.