ZÁPISky ze senátu 2. LF UK – 17. 4. 2013

Všimli jste si už nové změny ve skříňkách? Ano? Ne? Na začátku dubna se prostory prošly a prozkoumaly a na základě tohoto prvního screeningu se zahájily první potřebné kroky. Nyní by měly uklizečky uklízet prostory jednou denně a jednou za měsíc by měl proběhnout důkladný a kompletní úklid. Pro tyto „sváteční“ příležitosti zakoupil děkanát uklízecí četě žebřík, kterým se dostane snad už úplně všude, i nahoru na skříňky. O letních prázdninách potom proběhne malování šaten a vybourání dávno nepoužívaných sprch.
 
Avšak vše nelze tak jednoduše smazat z povrchu jako prach ze skříňky. Těžko se hledají prostory pro nové šatny, na chodbu je kvůli bezpečnosti dát nemůžeme, a místa je málo. Pokud se nepovede současné prostory kouzelně nafouknout, musíme se stěsnat.

 
Kdyby si i přesto někdo o trochu lepšího stavu v šatnách nevšiml ani potom, co by se tam šel extra podívat, nebo by mu stav připadal ještě horší než před tím, nebo pokud by mu před skříňkou pochodovaly šiky mravenců, nebo pokud by mu někdo otočil skříňku dvířky ke zdi, hlaste své postřehy a nedostatky na Studijním oddělení!
 
Už v ZÁPISkách z minulého měsíce byla zmíněna prospěchová stipendia. Po diskusi, která proběhla na březnovém zasedání, děkan toto téma ještě jednou a ne naposledy otevřel k jednání. Prospěchové stipendium v současné době pobírá 132 studentů naší fakulty a toto číslo kopíruje 10 % prospěchově nejlepších studentů v každém ročníku každého studijního oboru. Finance na vyplácení stipendia jdou z poplatků za prodloužené studium plus dvě stě tisíc. Od akademického roku 2013/2014 by současný stav věcí děkan rád navýšil o dalších dvě stě tisíc (čili poplatky za prodloužené studium plus čtyři sta tisíc). Jenže, jak tuto částku přerozdělit? Budeme vrstvit a odstupňovávat, nebo přidáme současným pobíratelům prospěchové stipendia ještě patnáct set? Míchání s čísly přineslo ještě jednu otázku: „Je průměr známek zárukou kvalitního studenta? Odpovídá finančně honorované procento elitním studentům? Oprostí těch pět a půl tisíce za semestr studenta od brigád a jiných přivýdělků, anebo naopak, kolik by stačilo, aby studenta od brigády osvobodilo?“ Nikdo neříká, že současný systém je nutně správný, a není jednoduché na takové otázky odpovědět. Jak sami vidíte, je tady prostor pro „určité“ nové přerozdělení, možná minimální navýšení, možná rozšíření a odstupňování částky. Jak to celé nakonec bude, to se neví, ale všechny případné změny by měly být hotové před začátkem nového akademického roku.
 
Nekonečný příběh o studentech, kteří by do univerzální nemocniční databáze UNIS chtěli, se řešil i v dubnu, ale jestli jsme se někam posunuli? Čert ví. Na dubnový senát přišel jako host Ing. Martin Voříšek, vedoucí IT oddělení FN v Motole. Nemocnice dlouhodobě zdržuje zavedení paralelních studentských přístupů a brání se. Vyhláška o zdravotnické dokumentaci č. 98/2012 Sb. vyřešila legislativní část komplikované situace, technická stránka dle slov Ing. Voříška také není problém. Poslední verze, kterou potvrdil i host senátu, je přístup na základě hesla lektora, který má za studenty odpovědnost na jednotlivých pracovištích. Zkušební provoz začne co nejdříve na Pediatrické klinice.
 
Akademický senát Univerzity Karlovy v Praze na svém zasedání v pátek 26. dubna 2013 vyhlásil volbu kandidáta na funkci rektora Univerzity Karlovy v Praze. Už hodnou dobu se v univerzitních kuloárech spekuluje o možných kandidátech. Svůj úmysl kandidovat na rektorský post zatím veřejně ohlásili dva akademici – a oba své záměry potvrdili na zpravodajském serveru Česká pozice. Prvním je lékař Tomáš Zima, bývalý děkan 1. lékařské fakulty, a druhým historik Michal Stehlík, stávající děkan Filozofické fakulty. Lhůta pro podávání návrhů na kandidáty je až do 25. září.
 
Pokud vás láká představení kandidátů na jednotlivých fakultách, přijďte na akademický senát 2. lékařské fakulty ve středu  15. 5., kde vystoupí prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., o měsíc později, ve středu 19. 6. přijde doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D. O dalších kandidátech vás budeme informovat.
 
Další zasedání akademického senátu se bude konat ve STŘEDU 15. 5. 2013 od 14.30 v knihovně Neurologické kliniky, 2. patro, uzel D. Připomínáme, že jednání akademického senátu jsou veřejná a členové akademické obce jsou samozřejmě zváni.
 
-DankaHumlová-

Vytvořeno: 17. 5. 2013 / Upraveno: 7. 1. 2019 / MUDr. Jana Djakow