(Komentář k 2. textu)
Posluchači II. ročníku v modelové učebně.
Počítačová učebna je vybavena britskými modely pro vyšetření otoskopie, oftalmoskopie, vyšetření tumoru prsní žlázy a vyšetření prostaty (ostatní modely jako laryngální inkubaci, mužské cévkování a i.v. injekce zatím při výuce studentů nepoužíváme).
Posluchače II. ročníku nepřivádíme k těmto modelům proto, abychom je naučili uvedené vyšetřovací metody. Cílem této stáže je zdůraznit začínajícím studentům naléhavost slovního kontaktu s pacientem před každým vyšetřením i v průběhu vyšetření samého.
Technický pokrok medicínu stále více a více odlidšťuje. Nemocný často stojí před komplikovaným vyšetřením, aniž by byl informován o tom, co ho čeká, jak bude vyšetření časově náročné, zda bude bolestivé nebo jen nepříjemné a jak se má na vyšetření připravit.
Tak delikátní výkon, jako vyšetření prostaty může studenty dobře poučit jak náročné je jenom pacienta přesvědčit, aby se nechal vyšetřit. Studenti si musí být vědomi toho, že pacient má být před každým vyšetřením řádně poučen nejen o významu vyšetření, ale i způsobu, jak je vyšetření prováděno a jak se má při něm chovat, aby spolupracoval.
Kromě uvedeného důvodu stáže je nutno zdůraznit, jak každé sebemenší nahlédnutí do budoucí praxe studenty euforizuje a pomáhá snížit jejich stres z náročného studia.