Nabídka doktorského studia na Fyziologickém ústavu AV ČR

Oddělení růstu a diferenciace buněčných populací Fyziologického ústavu AV ČR, Vídeňská 1083, Praha 4 – Krč

přijme doktorandy

pro práci v oblasti biologie cévní a kostní buňky, a zejména perspektivních mezioborových disciplin tkáňového inženýrství a nanotechnologií, s možností získání vědeckého titulu Ph.D.

Pracovníci se budou podílet na řešení projektů GAČR, AVČR a MPO zaměřených na některé z následujících témat:

1. Vliv poškození mezibuněčné hmoty cévní stěny na adhesi, migraci, proliferaci a diferenciaci cévních hladkých svalových buněk a vztah těchto faktorů ke vzniku a rozvoji vaskulárních onemocnění,
  2. interakce osteogenních a cévních buněk s umělými trojrozměrnými a nanostrukturovanými chitosanovými materiály vyvíjenými pro konstrukci kostních a cévních náhrad,
  3. interakce osteogenních a cévních buněk s tvrdými biokompatibilními nanostrukturovanými vrstvami na bázi uhlíku a kovů konstruovanými pro povrchové úpravy kostních náhrad a dalších implantátů pro ortopedii, chirurgii páteře, stomatologii, plastickou a rekonstrukční chirurgii.

Metodicky se bude práce opírat zejména o kultivaci buněk in vitro, imunofluorescenční a imunoperoxidázové barvení, enzymatickou imunosorbentní esej, fluorescenční a konfokální mikroskopii. Podle potřeby užíváme i průtokovou cytometrii, proteinovou elektroforesu, imunoblotting a imunoprecipitaci, skanovací elektronovou mikroskopii, transfekce buněk konstrukty obsahujícími geny pro adhesní či cytoskeletální molekuly a GFP. Spolupracujeme s několika dalšími ústavy AVČR, UK 2. LF, VŠCHT, ČVUT, MFF UK, podniky vyrábějícími klinicky užívané cévní a kostní náhrady (VÚP, a. s., Brno; Beznoska, s. r. o., Kladno) a několika zahraničními pracovišti, kde je možnost stáží.

Přihlášky do doktorského studia se odevzdávají do 30. dubna 2007, přijímací pohovor se uskuteční během června, začátek tříletého studia je 1. října 2007.

Bližší informace:
MUDr. Lucie Bačáková, CSc.,
Tel. 2-9644-2523, 2-9644-2521, E-mail: @email
http://sun2.biomed.cas.cz/fgu; http://pdsb.avcr.cz (OR 2 a 5)