Ministerstvo zdravotnictví (dále jen „MZ“) vypisuje dne 04. 02. 2025
jednostupňovou V E Ř E J N O U S O U T Ě Ž
o účelovou podporu MZ na řešení projektů zdravotnického výzkumu a vývoje naplňujících vyhlášený Program na podporu zdravotnického aplikovaného výzkumu na léta 2024–2030.
Pro koho je soutěž určena:
- Podprogram 1: výzkumní pracovníci s akademickým titulem Ph.D., nebo jeho ekvivalentem či vyšším uznávaným titulem;
- Podprogram 2 (podpora rozvoje juniorních výzkumníků): výzkumní pracovníci, u kterých uplynulo nejvýše osm let od udělení akademického titulu Ph.D. nebo jeho ekvivalentu, nebo jej získají nejpozději do dne uzavření smlouvy/ vydání rozhodnutí o řešení projektu.
Financování:
- Podprogram 1: až 100 % celkových uznaných nákladů; bez stanovení limitu
- Podprogram 2: max. 8,5 mil. Kč.
Předpokládané termíny:
- zahájení řešení vybraných projektů: leden 2026 (s ohledem na skutečné datum podpisu smluv);
- ukončení řešení projektů: nejpozději do 31. 12. 2029;
- předpokládaná délka trvání řešení projektů: 48 měsíců.
Odevzdání finální přihlášky na Grantové oddělení 2. LF UK:
- 12. 03. 2025 – viz pokyny níže.
Interní termíny 2. LF:
- Projektový záměr a rozpočtovou tabulku odevzdejte nejpozději do 17. 02. 2025 do 16.00 na Grantové oddělení 2. LF UK. Po tomto datu je předáván seznam žádostí do kolegia děkana ke schválení.
- Etická komise do 17. 02. 2025 do 16.00
- Odevzdání finální přihlášky na Grantové oddělení do 12. 03. 2025. Po tomto datu nebude již možné další přihlášky podávat.
- Vyhlášení včetně podmínek soutěže naleznete zde
- Pro pomoc s přípravou a bližší informace k sestavení rozpočtu kontaktujte Grantové oddělení: Mgr. Šárku Russo Krátkou, l. 5839, e-mail @email nebo Lenku Milotovou, l. 5869, e-mail @email.
- V případě nových žadatelů o grant AZV bez registrace v ISVP je potřeba vytvořit profil v aplikaci ISVP – v tomto případě, prosím kontaktujte paní Mgr. Šárku Russo Krátkou - @email.
- Pro usnadnění přípravy můžete použít rozpočtovou tabulku. Mzdové náklady pracovníků prosím konzultujte s oddělením PaM. Kontaktní osobou pro rozpočet osobních nákladů je Ing. Klára Janoušová, e-mail @email.
- Pro účely etické komise odevzdejte žádost na Grantové odd. (Stačí ve Wordu nebo PDF na níže uvedený e-mail – věcnou část projektu, včetně definitivního názvu, řešitelský tým, informovaný souhlas pacienta a naskenovaný SOUHLAS přednosty/přednostů pracovišť s realizací projektu na daných ústavech či klinikách. Bez toho nebude váš projekt komisí posuzován.)
- V případě, že se v projektu počítá s experimentální prací se zvířaty, navrhovatel musí projednat svůj záměr s Odbornou komisí pro zajišťování dobrých životních podmínek pokusných zvířat 2.LF UK (@email, 257 296 251).
- V případě prací s GMO v projektu je třeba doložit k projektu doklad o zápisu do Seznamu uživatelů, případně do Seznamu GMO.
- Každá přihláška musí být ještě před finalizací odsouhlasena (finanční náklady) Grantovým oddělením a Personálním oddělením. To znamená, že projekt ještě PŘED FINALIZACÍ (konvertováním do PDF) předáte ke kontrole na Grantové oddělení – až po kontrole a případných úpravách se projekt zfinalizuje.
- KOMPLETNÍ PŘIHLÁŠKA, včetně potřebných příloh, bude odevzdávána v PDF formátu přes fakultu (datová schránka). Vzhledem k možným komplikacím s datovou schránkou nenechávejte nic na poslední chvíli.