Průběžné zprávy IGA za r. 2007

Průběžné zprávy k projektům IGA MZ ČR

Průběžné zprávy (PZ) odevzdávejte ve trojím vyhotovení na Grantové odd. UK 2. LF. PZ musí obsahovat i vyplněné a podepsané části za spolupříjemce.
(Grantové odd. 2. LF vám vyplní form. „čerpání prostředků za r. 2007 za 2. LF).
 

Termín odevzdání PZ na fakultu je 4. 1. 2008

Formuláře k vyplnění dostanete e-mailem, jakmile nám je předá IGA MZ ČR. Formuláře ihned pošlete i svým spolupříjemcům, aby mohli vyplnit svou část PZ.
 

POKYNY od IGA MZ ČR


INTERNÍ GRANTOVÁ AGENTURA MZ ČR, pošt. přihr. 81
Palackého nám. 4, 128 01 Praha 2, tel.: 224972637, fax: 224972625
http://www.mzcr.cz a dále odkaz Informace pro odbornou veřejnost a dále výzkum a vývoj,
administrativní zajištění: GraSeS, s. r. o., Grantová Servisní Společnost, Ječná 39a, 120 00 Praha 2, tel.: 224942185, fax: 224941880


 
Pokyny pro vyplnění formuláře Průběžná zpráva o řešení programového projektu v roce 2007:
 

  1. Příjemce účelové podpory IGA předkládá kompletní Průběžnou zprávu, tj. včetně části zpracované Spolupříjemci.
     
  2. VĚCNÁ ČÁST bude obsahovat přehlednou informaci o stavu řešení programového projektu a srovnání se schváleným projektem, včetně harmonogramu plnění řešení, rekapitulaci poskytovatelem schválených změn a jejich dopadů na řešení projektu apod., dále informaci o dosažených výsledcích a v příloze prezentační aktivitu (řešitel předloží kopie originálů prací otištěných v časopisech, resp. souhrnech abstrakt; pozn.: abstrakta z konferencí, resp. kongresů, je třeba doplnit kopií obálky souhrnu abstrakt s názvem akce a datem jejího konání, aj.) – akceptovány poskytovatelem jsou pouze aktivity uvádějící řešení na základě reg. čísla konkrétního podporovaného programového projektu IGA MZ. IGA upozorňuje na povinnost publikační aktivity a její důležitost pro hodnocení řešení projektu a pro posouzení oprávněnosti čerpání položky „cestovné“. Dále IGA žádá informaci, zda, jakým způsobem a výsledkem byla příjemcem provedena oponentura, zda se členové řešitelského týmu aktivně – přednáška, poster – účastnili tuzemských či zahraničních odborných akcí a jejich přínosu pro řešení projektu. Dále uveďte harmonogram prací pro rok 2008. IGA upozorňuje, že nesplnění plánovaných prací za rok 2007 může být důvodem zastavení podpory IGA a automaticky se váže na vrácení odpovídající účelové podpory/adekvátní části (bez možnosti jejího převodu do dalšího roku).
     
  3. SMLOUVA O VYUŽITÍ VÝSLEDKU – v souladu s §11, 16, zák. č. 130/2002 Sb. a Pravidly IGA MZ (odst. 12 Úprava užívacích a vlastnických práv) PŘILOŽÍ příjemce k Průběžné zprávě NÁVRH Smlouvy o využití výsledků řešení podporovaného programového projektu (týká se projektů, jejich řešení končí v roce 2008).
     
  4. EKONOMICKÁ ČÁST – za její správnost, v souladu s Pravidly IGA, odpovídají pracovníci příjemce/spolupříjemce; jejich podpis je také potvrzením správnosti údajů v souladu s platnými předpisy; veškeré údaje proto uveďte do souladu s platnými Pravidly IGA MZ (viz uzavřená Smlouva/vydané Rozhodnutí – viz soulad s nař. vlády č. 461/2002 Sb.).
    4.1.

    V tabulce jsou v 1. sloupci předtištěny MZ schválené/uznané účelové a příjemcem/spolupříjemcem požadované náklady/výdaje zakotvené ve Smlouvě/Rozhodnutí na základě předchozího hodnocení vaší Přihlášky/Žádosti. Do 2. sloupce tabulky (označeného „změna“) vyplňte údaje rozpočtu ve struktuře v souladu s potřebami řešení pro rok 2008, a to tak, že hodnota „celkem“ uvedená ve 2. sloupci nesmí být vyšší než v 1. sloupci. Ve 3. sloupci (označeném „převáděné“) vyplní oprávnění příjemci/spolupříjemci (do sloupečku „požadované“) svůj případný požadavek na převod do fondu účelově určených prostředků (postup viz dále bod 4.2.). Pod tabulku vždy připojte slovní komentář/specifikaci v tabulce uvedených závazných položek plánovaných výdajů v návaznosti na předmět řešení a velikost výzkumného souboru v roce 2008 (např. název požadovaného hmotného a nehmotného majetku vč. předepsaného vzorce, specifikaci věcných nákladů/výdajů vč. režijních, cestovného – uveďte alespoň téma/zaměření kongresu a plánovanou formu vaší aktivní účasti) aj. vč. kvalifikovaného odhadu ceny. Závěr: požadovaná věcná specifikace výdajů musí formou kvalifikovaného odhadu doložit výši požadované sumy účelové podpory IGA – jinak ji není možné na pokračování řešení udělit.

    4.2.

    Převod do fondu účelově určených prostředků – nejpozději v této Průběžné zprávě (v ekonomické části) oznámí příjemce poskytovateli výši účelové podpory roku 2007 převedené do fondu účelově určených prostředků. Protože poskytovatel odpovídá za přidělení podpory a kontrolu jejího efektivního a účelného využití, stanovuje následující podmínky pro takovýto převod:
    Převod může realizovat výhradně příjemce/spolupříjemce, který je veřejnou vysokou školou (viz zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů) nebo veřejnou výzkumnou institucí (viz zákon č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích), který poskytovateli oznámí; důvod převodu ve vztahu ke schválenému projektu a výši převáděné části účelové podpory,

    • z uznaných nákladů může být převáděna pouze nedočerpaná účelová podpora z položky provozní, služby (v tom cestovné pouze do výše, která v následujícím roce nepřekročí limit IGA na cestovné ve výši 80,0 tis. Kč/rok), doplňkové/režijní – pouze ve výši odpovídající podílu příslušejícímu převáděné podpoře z položek provozní + služby,
    • příjemce/spolupříjemce specifikuje předpokládané použití převedené části podpory v následujícím roce řešení schváleného projektu a tuto specifikaci pro daný projekt poskytovatel uzná,
    • převoditelná je účelová podpora maximálně do výše 5 % z objemu poskytnuté podpory na daný projekt v roce 2007, s výjimkou převodu z posledního roku řešení, a to za podmínky, že převod podpory není výsledkem nenaplnění činností, což by ve svém dopadu ohrozilo ukončení řešení projektu ve Smlouvou/Rozhodnutím stanoveném termínu.

    Nepřevádí se nedočerpaná účelová podpora z položky kapitálové (byla schválena pro využití konkrétní investice) a z položky osobní (její čerpání je vázáno na konkrétní osoby, které v souladu s harmonogramem řešení v daném roce vykonaly svůj podíl činností).
     
    Při stanovení kvalifikovaného odhadu výše požadované účelové podpory IGA vždy postupujte dle nařízení vlády č. 461/2002 Sb. a platných Pravidel IGA MZ vč. uvedení vzorce pro pořízení majetku.
     
    Část: Čerpané účelové finanční prostředky za rok 2007 v souladu s účetní evidencí – doplňte datum, ke kterému čerpání uvádíte (tj. nejpozději k datu vyhotovení Průběžné zprávy. Údaje jsou požadovány z důvodu kontroly věcného čerpání účelové podpory v roce 2007).
     
    Upozornění: Celková hodnota účelové podpory schválená MZ jako uznané náklady řešení, tj. údaje předtištěné v 1. sloupci tabulky ve formuláři, nemůže být překročena, protože pouze tato částka je pro pokračující projekty garantována státním rozpočtem!
     

  5. Možnost POŽADOVÁNÍ ZMĚN jako součásti Průběžné zprávy – viz Pravidla IGA MZ, část 4.:
    1. V průběžné zprávě NELZE POŽÁDAT o změny, které jsou důsledkem podstatné změny okolností týkajících se řešeného projektu, kterou příjemce/spolupříjemce nemohl předvídat, ani ji nezpůsobil, o změnu výše uznaných nákladů, změnu výše účelové podpory nebo o změnu Smlouvy/Rozhodnutí o poskytnutí účelových finančních prostředků na řešení programového projektu; tj. o změny, o které příjemce žádá poskytovatele samostatnou žádostí do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl. Na změnu výše uznaných nákladů nebo změnu výše účelové podpory z těchto důvodů nemá příjemce/spolupříjemce právo.
    2. V průběžné zprávě, na samostatném listě se souhlasem odpovědného zástupce příjemce/spolupříjemce, LZE POŽÁDAT o ty aktuální nezbytné změny, které nemají na výši uznaných nákladů nebo výši účelové podpory a příčina změny aktuálně vznikla v době zpracování Průběžné zprávy. Takový požadavek vždy zdůvodněte a doplňte o veškeré náležitosti požadované pro daný případ Pravidly IGA MZ pro Žádost o účelovou podpora IGA MZ (např. pro změnu řešitelského týmu přiložte odborný životopis nového člena s jeho podpisem prohlášení). Poskytovatel požadovanou změnu posoudí a v případě svého souhlasu ji zohlední v Dodatku ke Smlouvě/v Rozhodnutí o změně Rozhodnutí ... Ve formuláři Průběžné zprávy tyto změny označte ve sloupci „Z“ (vysvětlení viz „čti mě“ na disketě s formuláři Průběžné zprávy).
       

Vážení řešitelé, vypracování Průběžné zprávy věnujte prosím patřičnou pozornost. Její negativní hodnocení poskytovatelem má zpravidla za následek zastavení účelové podpory na řešení projektu, minimálně do doby kontroly. IGA MZ důrazně upozorňuje, že vzhledem k jejímu harmonogramu činnosti, NEBUDOU HODNOCENY pozdě dodané nebo neúplné Průběžné zprávy, s důsledky z toho plynoucími.

Vytvořeno: 11. 12. 2007 / Upraveno: 6. 11. 2018 / Mgr. Gabriela Hlaváčová