Kandidáti a kandidátky do druhého kola voleb do akademického senátu 2. LF UK se prezentují

Kandidáti/kandidátky mají možnost na webu 2. LF UK zveřejnit jeden příspěvek, své příspěvky posílejte na @email. Příspěvky nebudou procházet jazykovou kontrolou.

druhé kolo voleb: 25. 11. 2024 (od 8.00) — 27. 11. 2024 (do 18.00)


Prezentace
MUDr. Jakub Hurych, Ph.D. (pedagogická komora)

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

dovolte mi, abych se vám představil a požádal o podporu v nadcházejících volbách do pedagogické komory Akademického senátu 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Jmenuji se Jakub Hurych, působím na naší fakultě jako pedagog a juniorní výzkumník.

V minulém volebním období jsem zastával pozici senátora za komunitu PhD studentů. V této roli jsem inicioval několik změn, které měly přímý dopad na podporu doktorandů. Podařilo se mi prosadit Orientation Day, který usnadňuje novým PhD studentům první kroky na fakultě, a také workshopy v rámci Vědecké konference fakulty, které propojují vědu s výukou a jsou otevřené jak doktorandům, tak zájemcům z řad pregraduantů. Tuto práci považuji za klíčovou a rád bych na ni navázal i z pozice člena pedagogické komory.

Pokud získám vaši důvěru, zaměřím se na několik klíčových bodů:

  • Pokračující podpora doktorandů: Navázal bych na dosavadní aktivity zaměřené na PhD studenty a rozšířil je o nové iniciativy. Rád bych podpořil jejich aktivnější zapojení do fakultního života a zlepšení podmínek pro studium a výzkum.
  • Přímější evaluace výuky: Usiluji o zavedení jasné a přehledné zpětné vazby na kvalitu výuky, která by byla užitečná pro pedagogy i vedení pracovišť. Transparentní a efektivní evaluace je zásadním nástrojem pro zlepšení vzdělávacího procesu.
  • Zlepšení prezentace výsledků fakulty: Fakulta se může pyšnit mnoha úspěchy, ať už ve vědě nebo v pedagogice, ale často o nich slyšíme až zpětně. Chci podpořit efektivnější komunikaci mezi pracovišti a PR oddělením, aby se skvělé výsledky dostaly k celé fakultní komunitě i širší veřejnosti včas.
  • Propojení vědy a výuky: Věřím, že spojení špičkového výzkumu a kvalitní výuky je klíčem k dalšímu rozvoji fakulty. Rád bych podpořil aktivity, které studentům umožní snadnější zapojení do výzkumných týmů, ať už na pregraduální nebo doktorské úrovni.

Mám zkušenosti jak z role studenta, tak pedagoga a věřím, že díky této perspektivě mohu efektivně přispět k zlepšení podmínek na naší fakultě. Budu velmi rád za vaši podporu a slibuji, že vaši důvěru nezklamu.

S úctou,
Jakub Hurych

MUDr. Nikola Vršková (komunita 7)

Krásný den, milé studentky a studenti,

jmenuji se Nikola Vršková a kandiduji do studentské komory akademického senátu za 7. komunitu. V první řadě mi dovolte vám velmi poděkovat za důvěru, kterou jste mi projevili v prvním kole voleb.

Vystudovala jsem všeobecné lékařství na 2. LF UK a pedagogiku na PedF UK. Během studia na naší fakultě jsem vyučovala histologii, založila doučování z fyziologie a věnovala se vědecké činnosti na Ústavu fyziologie 2. LF UK. Nyní zahajuji studium v doktorském programu Neurovědy a vyučuji fyziologii ve 2. ročníku všeobecného lékařství.

Hlavním cílem, o který budu usilovat, je zkvalitňování výuky pregraduálních studentů. Výuku na naší fakultě jsem měla možnost poznat jak ze strany studenta, tak i vyučujícího a nyní bych ráda přispěla k tomu, aby byla přínosnější a pomohla vyřešit problémy, které studenty dlouhodobě trápí. To pro mě znamená v první řadě:

  • Možnost anonymního hodnocení výuky v průběhu semestru. Aktuálně mají studenti možnost hodnotit výuku v rámci ankety na konci semestru. Studenti tak nemohou anonymně projevit svůj názor nebo návrhy ohledně zlepšení výuky v době, kdy se jich ještě týká a pedagogové se na druhou stranu včas nedozví, jak by mohli svým studentům ve výuce pomoci. Řešením by bylo umožnit studentům hodnotit výuku a vznášet návrhy na její zlepšení ještě v průběhu semestru (tento model již funguje na Ústavu anatomie 2. LF UK). Moji studenti tuto možnost mají a myslím si, že je velmi prospěšná pro obě strany.
  • Konkrétnější vymezení požadavků ke zkoušce. Především v případě preklinických i klinických předmětů, které nevydaly vlastní studijní materiály a jejichž syllabus tedy přesně nekoreluje s žádnou konkrétní učebnicí, mají studenti často problém odhadnout, které znalosti po nich budou vyžadovány u zkoušky. Řešením by bylo konkrétnější vymezení požadavků k jednotlivým zkouškovým otázkám, např. ve formě learning objectives, které zavedla v loňském roce Pediatrická klinika 2. LF UK a FNM.

Dalším důležitým tématem je pro mě podpora dalšího rozvoje studentů v extrakurikulárních aktivitách - ať už se jedná o vědeckou činnost nebo praxi na klinikách. Myslím si, že tyto zkušenosti jsou pro budoucí uplatnění studentů nedocenitelné, a proto je v zájmu fakulty jejich iniciativu podporovat. Mým cílem je především:

  • Usnadnit zájemcům podílet se na výzkumných projektech v rámci fakulty i jiných vědeckých institucí
  • Umožnit studentům větší míru flexibility ve výuce při stážování na klinických a vědeckých pracovištích

V neposlední řadě je pro mě velmi důležité řešit témata spojená s užíváním našeho fakultního kampusu. Sama na Žížale pracuji a vyučuji, a proto vím, jak může být těžké prosadit některé návrhy a požadavky ohledně jejího fungování. Přesto si myslím, že by studenti i vyučující naší fakulty měli mít možnost podílet se na utváření našeho společného prostoru. Přála bych si, aby Žížala byla místem, které mohou studenti pohodlně využívat ke studijním účelům, trávení volného času nebo pořádání studentských akcí. To pro mě znamená:

  • Umožnit neomezené využití studoven
  • Umožnit všem studentům a zaměstnancům aktivně se zapojovat do diskuze o tom, jak bude žížala vypadat – vznášet a uskutečňovat návrhy spojené s využitím společných prostor

Děkuji, že jste věnovali čas přečtení mého programu.

Nikola Vršková

Pokud přemýšlíte, koho volit v dalších komunitách

Komunita 1: Ráchel Kellerová. Ráchel je studentka 2. ročníku Všeobecného lékařství s velkou motivací prosazovat v senátu zájmy ostatních studentů a já věřím, že se jí to povede.

Komunita 4: Matyáš Uvíra. Matyáš je studentem 6. ročníku Všeobecného lékařství, který v minulých letech působil ve fakultním i v univerzitním senátu a jeho zkušenosti budou v dalších letech jistě velmi užitečné.

Komunita 5: Aakash Pant. Aakash je studentem 6. ročníku programu General Medicine, který se věnuje výzkumu a výuce na Ústavu fyziologie 2. LF UK. Věřím, že v senátu bude velmi dobře reprezentovat zájmy anglických studentů naší fakulty.

MUDr. Ludvík Kašpar (komunita 7)

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

dovolte mi, abych se vám představil. Jmenuji se Ludvík Kašpar a ucházím se o vaši podporu v druhém kole voleb do studentské komory Akademického senátu 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy.

V současnosti studuji první rok Ph.D. programu Experimentální a klinická onkologie a působím jako lékař na Ústavu patologie a molekulární medicíny 2. LF a FN Motol. Vedle své klinické práce se podílím i na výuce patologie pro studenty třetího ročníku všeobecného lékařství. Díky této rozmanité zkušenosti – jako doktorand, lékař, pedagog i bývalý pregraduální student – mám možnost vnímat problémy a výzvy fakulty z různých perspektiv. Věřím, že právě tato schopnost by mi umožnila být v akademickém senátu hlasem, který dokáže spojit různé pohledy a přispět k nalezení vyvážených a konstruktivních řešení.

Rád bych byl aktivním a odpovědným členem senátu. Mohu vám slíbit, že se budu důsledně připravovat na všechna zasedání, vždy se důkladně seznámím se všemi podklady a okolnostmi řešených témat a budu se rozhodovat na základě mého nejlepšího vědomí a svědomí. Pokud budete mít jakýkoli podnět či nápad, který byste chtěli na půdě akademického senátu řešit, neváhejte mě oslovit. Bude mi ctí být vaším zástupcem a prostředníkem.

Děkuji za vaši podporu v prvním kole a za to, že zvážíte svůj hlas i v tomto kole. Společně můžeme přispět k tomu, aby se naše fakulta i nadále rozvíjela k prospěchu všech.

S úctou,
MUDr. Ludvík Kašpar

Ráchel Kellerová (komunita 1)

Milé studentky a milí studenti,

po podpoře mého okolí jsem se rozhodla kandidovat do AS.

Proč byste mi měli dát svůj hlas?

Jsem schopná komunikovatprojevit svůj názor. Mám zkušenosti se školskou radou na gymnáziu, vedení ve skautu a mám chuť pozitivně ovlivnit chod naší fakulty.

Láká mě angažování v pedagogické a sociální komisi. Chci primárně vyslýchat připomínky od studentů a pokusit se s nimi pracovat, jak bude v mých silách a v možnostech AS. Například

- více prostoru na klidné učení a odpočinek v Žížale

- dostatek zamykacích skříněk v Žížale pro všechny

- online přenos přednášek či jejich nahrávání

- delší otevírací doba v Žížale (a školní knihovně)

- možnost stíhat obědy

Děkuji za důvěru a budu ráda za hlas každého z Vás!

kandidátka Ráchel Kellerová, 1.komunita AS 2.LF, 2.ročník VL

A koho volit v dalších komunitách?

4. komunita: Matyáš Uvíra. Student 6. ročníku Všeobecného lékařství, který v minulých letech působil ve fakultním i v univerzitním senátu a jeho zkušenosti budou v dalších letech jistě velmi užitečné.

7. komunita: Nikola Vršková. Absolventka Všeobecného lékařství na 2.LF a pedagogiky na PedF UK. Dle mé zkušenosti skvělá vyučující histologie a zakladatelka doučování z fyziologie. Aktuálně studentka doktorského programu Neurovědy a vyučující fyziologie 2.ročníku VL. Se svými nápady bude pro senát jistě velkým přínosem.

prof. MUDr. Ondřej Cinek, Ph.D., doc. MUDr. Petr Hájek, Ph.D., prof. MUDr. Ondřej Hrušák, Ph.D., MUDr. Martin Kudr, Ph.D., MUDr. Vít Neuman, Ph.D., MUDr. Dita Smíšková, Ph.D., prof. MUDr. Jan Zuna, Ph.D. (pedagogická komora)

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

chceme vám představit naši společnou kandidátku do Akademického senátu. Je nás sedm pedagogů, z dětské i dospělé části, z klinických i teoretických oborů. Jsou mezi námi jak zkušení dlouholetí senátoři (včetně bývalého děkana fakulty), tak nováčci s chutí přinést do senátu něco nového. To, co máme společné, je především zájem a starost o fakultu a snaha, aby prostředí na 2. LF bylo pro studenty i pedagogy kolegiální a přátelské, bezpečné a bez přetvářky, a abychom byli všichni  rádi její součástí.

Předem díky za vaši případnou podporu ve 2. kole voleb do Akademického senátu,

Ondřej Cinek, Ústav lékařské mikrobiologie

Petr Hájek, Kardiologická klinika

Ondřej Hrušák, Klinika dětské hematologie a onkologie

Martin Kudr, Klinika dětské neurologie

Vít Neuman, Pediatrická klinika

Dita Smíšková, Klinika infekčních nemocí

Jan Zuna, Klinika dětské hematologie a onkologie

MUDr. Viktor Veselý (pedagogická komora)

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

Dovolte mi, abych se krátce představil a požádal vás o podporu v nadcházejících volbách do pedagogické komory akademického senátu naší fakulty. Jmenuji se Viktor Veselý, a i když letos kandiduji do pedagogické komory poprvé, nejsem nováčkem ve fakultním životě.

V akademickém senátu působím již deset let jako člen studentské komory, z toho poslední čtyři roky i na pozici místopředsedy senátu. V této funkci jsem se pravidelně účastnil zasedání kolegia děkana a měl možnost spolupracovat s pedagogy, studenty, vedením fakulty, nemocnice i kolegy z jiných lékařských fakult. Díky těmto zkušenostem mám dobrý přehled o možnostech i limitech akademického senátu a i když je akademický senát především kontrolní orgán, je též velice důležitou strukturou, skrz kterou se dá mnohé zlepšit.  

Pokud bych byl zvolen, rád bych pokračoval v započaté práci. Fakulta stojí před mnoha výzvami, mezi které patří například výstavba multifunkční budovy. Mojí prioritou by bylo zajistit, aby tento projekt splnil očekávání jak akademických pracovníků, tak studentů. Letos jsme též nabrali rekordní počet studentů do českého i anglického programu všeobecného lékařství, máme relativně nový program pro radiologické asistenty a zřejmě se budou v blízké budoucnosti navyšovat kapacity i některých dalších nelékařských programů. Považuji za úspěch, že jsme tak žádanou fakultou, ale zároveň také za velký závazek – naším úkolem je zajistit, aby všichni studenti měli přístup k výuce na nejvyšší úrovni, k čemuž je ale také potřeba to nejlepší možné zázemí pro vyučující.

Mojí další prioritou by bylo pokračovat v intenzivní spolupráci se studentskou komunitou a působit jako prostředník mezi pedagogy a studenty. Díky svým předchozím zkušenostem – jako emeritní předseda studentského spolku Motolák, senátor, student doktorského studia, vedoucí předmětu Rehabilitace pro 4. ročník všeobecného lékařství a pracovník Kliniky rehabilitace a tělovýchovného lékařství – mohu nahlížet na chod fakulty z různých perspektiv a propojit občas odlišné pohledy. V minulosti se mi podařilo přispět ke komunikaci mezi studenty a pedagogy tak, aby se předcházelo nedorozuměním, a rád bych v této roli pokračoval.

Akademický senát bude v příštím období řešit řadu důležitých témat, od zlepšování výuky (včetně zdokonalování studentské ankety či vyšší implementace simulační medicíny a praktické výuky), přes schvalování rozpočtu, až po velice důležitou volbu nového děkana fakulty. Rád bych byl u toho, abych přispěl k tomu, že naše fakulta zůstane místem, kde se snoubí příjemná, rodinná atmosféra s neustálým zlepšováním a rozvojem.

Budu vám velmi vděčný za váš hlas a slibuji, že vaši důvěru nezklamu.

S úctou,

MUDr. Viktor Veselý

MUDr. Václava van der Meijs (pedagogická komora)
Vážení kolegové, 
 
po delší rozvaze a s podporou kolegů jsem se rozhodla kandidovat do akademického senátu. 
Fakultu vnímám jako místo růstu a rozvoje nejen v oblasti medicíny a vědy, ale i komunikace, etiky a osobnosti.
 
Co mě vedlo ke kandidatuře a v čem bych mohla být přínosem?
 
1. V senátu je v současnosti zastoupeno málo teoretických oborů a obecně málo senátorů je z Plzeňské, což považuji za nevýhodné pro celou fakultu, protože dochází ke kumulaci neřešených problémů. 
 
2. Učím studentstvo od prvního ročníku (anatomie) do šestého ročníku (komunikační dovednosti, volitelné předměty). Jsem v kontaktu se studujícími české i zahraniční paralelky od prvního ročníku až do posledního.
 
3. Nepracuji v Motole, ale v UVN, takže mám možnost přinést pohled zvenku. Navíc pracuji v oboru dospělé psychiatrie, který v Motole vpodstatě chybí.   
 
4. Jako studentka jsem byla členkou AS 3LF. 
 
5. Vůči studujícím mám otevřený a proaktivní přístup. Často s nimi řeším studijní problémy, naslouchám stížnostem/problémům. Jsem v kontaktu se zástupci studentských organizací. 
 
6. V poslední době vnímám rostoucí zájem studujících o témata, jako je duševní zdraví, prevence syndromu vyhoření, preventivní programy v různých psychosociálních oblastech apod. Velmi ráda podpořím programy a aktivity, které pomohou studujícím i pedagogům.  
 
7. Fakultu aktivně reprezentuji na veřejných akcích (DOD, Noc vědců, DPootevřených dveří) a účastním se ústních kol přijímacího řízení. 
 
S díky za podporu,
 
Václava van der Meijs 
Mgr. Petr Březina (komunita 2)

Vážení kolegové, někteří studenti naší fakulty projevili zájem o to, abych ve druhém kole kandidoval do Akademického senátu 2. LF UK pro funkční období 2025 až 2027. Vážím si projevené důvěry a děkuji za ni. Kandidaturu jsem přijal. Obracím se tedy nyní na Vás, vážení kolegové, abych Vás požádal o Vaši přízeň ve druhém kole voleb do Akademického senátu. Nabízím, že v případě zvolení budu jako senátor obecně podporovat rozvoj fakulty v duchu tradičních, řekněme křesťanských hodnot; speciálně bych pak chtěl z pozice senátora věnovat pozornost následujícím tématům.

Studijní prostředí. Chtěl bych podpořit vznik velké, prostorné studovny spojené s dobře vybavenou knihovnou, kde by byly všecky knihy k volnému výběru a jejíž otevírací doba by byla velkorysá, podobně jako je tomu na jiných lékařských fakultách a univerzitách.

Větší provázanost výuky lékařské latiny s výukou anatomie. V prvním ročníku je možno pohlížet na latinu jako na klíč ke studiu anatomie. Jedním z problémů současné výuky latiny je, že dostatečně nekopíruje aktuální jazykové potřeby studenta, takže se někdy probírá gramatická látka, která pro něj není v daný okamžik zajímavá, a bylo by ji tedy možno odsunout na později, zatímco gramatická látka, která by se mu zrovna hodila, se probírá až s určitým zpožděním v době, kdy pro něj ztrácí na ceně. Jiným problémem výuky latiny je nedostatečné propojení jazykových a věcných znalostí. Chtěl bych navázat na myšlenky, které jsem v září tohoto roku prezentoval na konferenci o výuce jazyků na lékařských fakultách, a k odstranění nebo zmírnění obou zmíněných problémů prosazovat silnější vazbu výuky latiny na výuku anatomie.

Jestliže Vám, vážení kolegové, nějakým způsobem konvenuje to, co nabízím, dejte mně, prosím, svůj hlas ve volbách, které proběhnou elektronickou formou ve dnech 25. až 27. listopadu 2024.

Petr Březina, student 3. ročníku všeobecného lékařství (2. komunita)

MUDr. Alina Pirshtuk (komunita/community 7)

Vážení studenti a studentky, milí kolegové a přátelé,

Chtěla bych Vám upřímně poděkovat za projevenou důvěru v prvním kole voleb. Velmi si vážím Vaší podpory a dovolím si Vás požádat o ni znovu ve druhém kole.

Není to tak dávno, co jsem sama studovala medicínu na naší fakultě. Musím přiznat, že si stále zvykám na svou novou roli vyučující a zároveň postgraduální studentky. V tomto propojení různých perspektiv ale vidím obrovskou výhodu – umožňuje mi kriticky nahlížet na život na fakultě a přispět k jeho zlepšení co nejvíce holistickým způsobem.

I když kandiduji za svoji 7. komunitu, spíš se vnímám jako kandidátka všech členů akademické obce. Tato myšlenka se odráží i v mém volebním programu, který vychází z potřeb studentů, ale zároveň zohledňuje zkušenosti pedagogů a výzkumných pracovníků.

Pokud mi dáte svůj hlas, budu se zasazovat o následující:


1. Navýšení podílu praktické výuky formou mentorship programu

Věřím, že nejlepší přípravou na reálnou praxi je dostatek kontaktu s pacienty a praktických zkušeností během studia. Z vlastní zkušenosti však vím, jak těžké je přenést teoretické znalosti do praxe, zejména pokud praktická výuka nebyla dostatečně efektivní vzhledem k velkému počtu studentů či pracovní vytíženosti vyučujících.

Za jeden z nejdůležitějších momentů mé profesní dráhy považuji to, že jsem měla štěstí získat mentora a vybudovat vzájemně obohacující mentorský vztah. Ta zkušenost byla opravdu tak transformativní, že mě inspirovala rozvinout síť mentorů z řad mladých lékařů, kteří by studenty podporovali v získávání odborných dovedností, předávali praktické zkušenosti a pomáhali při kariérních rozhodnutích.


2. Modernizace výukových metod

Moderní medicína vyžaduje moderní přístup ke vzdělávání. Chci, aby výuka na naší fakultě reflektovala nejen nejnovější vědecké poznatky, ale také potřeby studentů v digitálním věku.

Součástí mého programu je:

  • Hybridní model výuky, který kombinuje prezenční a online formu, čímž umožňuje větší flexibilitu. Studenti by měli mít možnost sledovat záznamy přednášek, účastnit se interaktivních online seminářů nebo se více zapojit do výzkumné činnosti klinik.
  • Personalizace vzdělávacího procesu, která zajistí, že každý student získá to nejlepší z dostupných vzdělávacích příležitostí. Kombinace online nástrojů, přímé interakce s pedagogy a možnosti přizpůsobit si tempo i styl učení pomůže efektivnímu a příjemnému studiu.

3. Rozvoj mezinárodní spolupráce a stáží

Osobně považuji zahraniční stáž, kterou jsem absolvovala v 6. ročníku, za klíčový okamžik při volbě oboru, který mě nyní naplňuje. Proto se chci zasadit o:

  • Rozšíření možností zahraničních stáží v rámci bilaterálních dohod.
  • Zlepšení jejich financování prostřednictvím navýšení stipendií a spolupráce s externími partnery, jako jsou soukromé společnosti či neziskové organizace.
  • Lepší organizační dostupnost, včetně kvalitní administrativní podpory a větší informovanosti studentů o nabízených příležitostech.

Naše fakulta již spolupracuje s mnoha zahraničními institucemi, ale existuje prostor pro další rozvoj. Ráda bych pomohla navázat nová partnerství, která by studentům umožnila stáže ve špičkových nemocnicích a výzkumných centrech po celém světě.


4. Podpora mentálního zdraví a prevence vyhoření

Studium medicíny a vědecká práce jsou psychicky náročné. Proto považuji za klíčové, aby fakulta aktivně podporovala duševní zdraví svých studentů.

Mým cílem je:

  • Zřízení fakultní psychologické poradny, která bude snadno dostupná pregraduálním studentům, doktorandům i akademickým pracovníkům – osobně či online.
  • Organizace pravidelných seminářů, zaměřených na zvládání stresu, time management a relaxační techniky, které by pomohly v prevenci vyhoření.
  • Systémová podpora studentů v budování odolnosti vůči stresu jako nedílné součásti přípravy na medicínskou a výzkumnou kariéru.

Pokud sdílíte mou vizi moderní, vstřícné a podporující fakulty, dejte mi svůj hlas. Společně můžeme posunout kvalitu vzdělávání na naší alma mater ještě o krok dál a vytvořit prostředí, které nás nejen připraví na budoucnost, ale také nám ji pomůže prožít s radostí a motivací.

Děkuji Vám za důvěru a podporu!
MUDr. Alina Pirshtuk
Onkologická klinika FN Motol

7. komunita


Why Choose Me?

As a doctor, PhD student, and teacher at our faculty, I bring a unique perspective to the Senate. I understand the challenges students face and am dedicated to creating a better learning environment for all of us.


My Priorities

  1. Hands-On Experience for Students
    • Introduce a mentorship program with young doctors.
    • Expand opportunities for practical learning in clinical settings.
  2. Modernize Teaching Methods
    • Support hybrid and online learning tools.
    • Promote personalized and interactive approaches to education.
  3. Global Opportunities
    • Expand international internships and better funding for study abroad.
    • Develop partnerships with leading global institutions.
  4. Support Mental Health
    • Establish a psychological support service for students and PhD candidates.
    • Organize stress management and well-being workshops.
    •  

Vote for a modern, supportive, and inclusive faculty that we’ll build together!


MUDr. Alina Pirshtuk
Oncology Clinic, Motol University Hospital

7th Community

MUDr. Jan Balko, Ph.D. (pedagogická komora)

Vážené kolegyně a kolegové z akademické obce,

mé jméno je Jan Balko a rád bych se opět ucházel o post v pedagogické komoře senátu, kde jsem působil celé minulé období. Předtím jsem rovněž jedno volební období zasedal v senátu za studentskou komoru v komunitě postgraduálních studentů.

Jako "srdcař" naší fakulty věřím, že je třeba ji neustále rozvíjet, což je nejsnáze možné právě přímo "od zdroje" v akademickém senátu. Umožňuje to naší oblíbenou fakultu nenechat ustrnout na místě a udržet na předních pozicích našeho vysokého školství.

Minulá dvě období jsem se poctivě účastnil téměř všech zasedání a působil jako člen pedagogické komory senátu, kde jsme se snažili řešit řadu palčivých věcí - v nedávné době týkajících se zejména přijímacích řízení (SCIO, zahraniční paralelka) a studentské ankety. V senátu jsem se však účastnil i plejády dalších důležitých hlasování v minulosti, např. ohledně výstavby budov teoretických ústavů ("Žížaly") nebo změn platových tarifů zaměstnanců naší fakulty. Také jsem pro akademickou veřejnost řadu zasedání prezentoval ve formě Zápisků ze senátu na fakultních stránkách. Myslím si, že ve všech případech jde o důležité záležitosti, na kterých jsem rád, že jsem mohl přispět. A rád bych v této snaze pokračoval i nadále.

Cílem do budoucna je pro mě osobně hlavně ovlivnění především pedagogické oblasti, nakolik jsem i po letech zapáleným vyučujícím, a jako školský zástupce přednosty se snažím co možná nejlépe organizovat výuku patologie na naší fakultě. Což se nám snad i daří vzhledem k tradičně pěkným umístěním ve studentské anketě. Konkrétně anketě bych se rád dále věnoval, společně s rozvojem výuky klinických předmětů. Také bych rád zúročil své letité zkušenosti se zkoušením přijímaček na všech úrovních, které se dle mého názoru podařilo nastavit na dobrou cestu s organizací prostřednictvím společnosti SCIO. Své úsilí dále zaměřil i na akcentaci praktické výuky, což v nadcházejícím období půjde ovlivnit prostřednictvím hlasování ohledně vznikající multifunkční budovy a jejího budoucího využití. Samostatnou otázkou jsou i programy postgraduálního vzděláváním, jímž jsem relativně nedávno prošel, a vidím zde prostor na zlepšení.

Děkuji za případnou podporu a slibuji, že žádný hlas nepřijde nazmar - budu se dál snažit zvyšovat kvalitu naší alma mater svědomitým působením v senátu.

MUDr. Jan Balko, Ph.D.

Tereza Veselá and Petra Krišková (komunita/community 5)

Tomáš Křepinský (komunita 2)

Marie A. Gaertnerová (komunita 2)

Milí kolegové a kamarádi,

jsem studentkou 3. ročníku všeobecného lékařství a ráda bych touto cestou projevila svůj zájem o kandidaturu do Akademického senátu 2. LF UK. 

Důvodem, proč kandiduji, je možnost aktivně přispět k rozvoji naší fakulty a zastupovat zájmy nás, studentů, ve věcech, které nás všechny spojují a ovlivňují.

Mými hlavními cíli jsou:

Lepší zázemí pro studenty: úprava kuchyňky v Motole, prostor v Žížale nebo zvýšení komfortu v posluchárnách.

Zlepšení dostupnosti studijních materiálů: sjednocení platforem pro všechny ústavy (např. Moodle), zveřejnění materiálů před přednáškami a usnadnění přístupu ke studijním podkladům.

Těsnější spolupráce fakulty a nemocnice: lepší komunikace mezi FNM a studenty nebo rozšíření možností stáží.

Kvalitní komunikace dění v akademickém senátu: snadno dostupné a aktuální informace. 

• A mnoho dalšího, o čem se více dozvíte na mém Instagramu: maru_gae

Vím, že naše fakulta má obrovský potenciál, a mám jasnou představu o oblastech, které si zaslouží větší pozornost. Věřím, že společně můžeme naši fakultu dále zlepšovat. 

Budu moc ráda, když mě podpoříte svým hlasem! 

Marie
Studentka 3. ročníku

prof. MUDr. Miroslav Durila, Ph.D., MHA (pedagogická komora)

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

jmenuji se Miroslav Durila a již 19 let působím na Klinice anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny FN Motol a 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Rád bych touto cestou oznámil svou kandidaturu do akademického senátu fakulty a ucházel se o Vaší podporu .

Mojí hlavní motivací ke kandidatuře je zlepšení spolupráce mezi fakultou a klinikami nemocnice ve prospěch pacientů a zaměstnanců. Věřím, že propojení teoretických poznatků s klinickou praxí je zásadní pro kvalitní vzdělávání našich studentů a pro jejich budoucí úspěch jako lékařů. Proto se zasazuji o modernizaci výuky zaměřené na klinickou aplikaci teoretických vědomostí, která lépe připraví naše studenty na reálné výzvy medicíny.

Jsem iniciátorem a organizátorem společných projektů fakulty a nemocnice, které reflektují mou snahu o propojení obou institucí. Jedním z nich je projekt „Mobilní kapka krve“, který podporuje dobrovolné dárcovství krve mezi studenty a zaměstnanci fakulty a nemocnice. Krev z tohoto projektu je určena pro pacienty FN Motol a v případě potřeby i mimo FN Motol.

Dalším projektem je „Kurz traumatické resuscitační torakotomie“, realizovaný ve spolupráci s Anatomickým ústavem 2. LFUK, klinikou KARIM a III. Chirurgickou klinikou FN Motol a 1. LFUK. Tento kurz má za cíl přípravu trauma týmu FN «Motol, aby byl schopen efektivně reagovat při záchraně života polytraumatizovaného pacienta na urgentním příjmu FN Motol.

Věřím, že takové projekty jsou klíčové pro dobré jméno fakulty, ale i pro budování vzájemné spolupráce s FN Motol.

Plánuji pokračovat v rozvoji dalších zajímavých projektů, které propojí klinická pracoviště a teoretické ústavy fakulty, a věřím, že právě v akademickém senátu bych mohl významně přispět k jejich realizaci.

Věřím, že společnými silami můžeme nadále zvyšovat kvalitu vzdělávání i zdravotní péče na naší fakultě i klinikách.

Děkuji vám za vaši podporu.

prof. MUDr. Miroslav Durila, Ph.D., MHA

Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny FN Motol a 2. LFUK
Zástupce přednostu pro vědu a výzkum
Trauma centrum a ECMO centrum FN Motol

Mai Anh Ngo & Aakash Pant (komunita/community 5)

Související

Vytvořeno: 19. 11. 2024 / Upraveno: 30. 11. 2024 / Mgr. Petr Andreas, Ph.D.