Opatření děkana 22/2024
k provedení Rámcových principů kariérního rozvoje
technicko-hospodářských pracovníků na Univerzitě Karlově
Čl. I
Úvodní ustanovení
Toto opatření děkana doplňuje a upřesňuje pravidla kariérního rozvoje technicko-hospodářských pracovníků na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy (dále jen „ 2. LF UK“ nebo také jen „fakulta“), a to při uplatňování ustanovení Rámcových principů kariérního rozvoje technicko-hospodářských pracovníků na Univerzitě Karlově (dále jen „THP“).
Čl. II
Kariérní rozvoj
1. Kariérní rozvoj THP se na fakultě řídí Rámcovými principy kariérního rozvoje THP na Univerzitě Karlově, které jsou přílohou Opatření rektora č. 53/2023.
2. Plán kariérního rozvoje THP bude projednán vždy při hodnocení THP.
Čl. III
Periodické hodnocení
1. Hodnocení podléhá každý THP s minimálním pracovním úvazkem 0,5.
2. Hodnocení THP slouží:
• k posouzení plnění pracovních povinností THP,
• k motivaci THP k dosahování co nejlepších pracovních výsledků,
• k identifikaci oblastí, ve kterých je potřeba zlepšení,
• k získání zpětné vazby k pracovním podmínkám, chodu fakulty či pracoviště, vč. práce nadřízeného, možnostem dalšího vzdělávání apod.,
• jako podklad pro udělování ročních odměn.
3. Hodnocení vedoucích zaměstnanců (vedoucích příslušných oddělení děkanátu a účelových zařízení; dále jen „vedoucí zaměstnanci“) též slouží k posouzení jejich manažerských dovedností.
4. THP jsou hodnoceni pravidelně jednou za dva kalendářní roky, vedoucí zaměstnanci jednou za kalendářní rok.
5. Hodnocení probíhá od 1. září do 15. listopadu daného roku.
6. Překážky v práci a výše úvazku budou přiměřeně zohledněny při hodnocení.
7. Hodnocení probíhá v rámci jednotné univerzitní elektronické aplikace.
8. Zaměstnanci jsou hodnoceni v těchto oblastech:
• naplňování stanovených pracovních cílů za předcházející období,
• odbornost podle pracovní pozice,
• měkké dovednosti a osobní přístup,
• jazykové znalosti (pokud relevantní),
• ICT dovednosti (pokud relevantní),
• manažerské dovednosti (u vedoucích zaměstnanců).
Čl. IV
Průběh hodnocení
1. THP je hodnocen vedoucím příslušného oddělení děkanátu, vedoucím příslušného účelového zařízení, případně přednostou kliniky, ústavu, či vedoucím centra (dále jen „nadřízený“).
2. Zaměstnanec v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
3. V termínu od 16. 9. do 15. 11. projde zaměstnanec v rámci pohovoru své sebehodnocení a cíle se svým nadřízeným, který připraví hodnoticí zprávu. Nadřízený dále odsouhlasí, příp. upraví pracovní cíle.
4. Výsledkem hodnoticího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období.
5. Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 20.11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána s nadřízeným a s tajemníkem fakulty.
Čl. V
Průběh hodnocení vedoucích zaměstnanců
1. Vedoucí zaměstnanec v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
2. V termínu od 16. 9. do 15. 11. projde vedoucí zaměstnanec v rámci pohovoru své sebehodnocení a cíle s tajemníkem fakulty, který připraví hodnoticí zprávu. Tajemník fakulty dále odsouhlasí, příp. upraví pracovní cíle.
3. Výsledkem hodnoticího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období. Z výsledků hodnocení se dále vyvodí závěry, které povedou ke zlepšování a rozvoji především manažerských dovedností vedoucího zaměstnance.
4. Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 20.11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána s tajemníkem a s děkanem fakulty.
Čl. VI.
Závěrečná ustanovení
1. Osobami odpovědnými za kontrolu a provádění tohoto opatření stanovuji vedoucí personálního a mzdového oddělení a tajemníka fakulty.
2. Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu děkana a účinnosti dne 1. 1. 2025.
V Praze dne 19. 12. 2024
prof. MUDr. Marek Babjuk, CSc.
děkan 2. LF UK