MUDr. Pavel Toupalík

Štítky

Dne 19. 10. 2006 byli oceněni nejlepší učitelé fakulty 2005/2006 v rámci ankety Studentské hodnocení výuky. Každému z nich jsme položili tři stejné otázky a postupně vám je přinášíme v malém miniseriálu. Dnes přinášíme odpovědi MUDr. Pavla Toupalíka z Ústavu soudního lékařství.

 

1. Získal jste ocenění za kvalitní pedagogickou práci pro fakultu od studentů. Čeho si, podle vás, studenti nejvíc cení na dobrém učiteli?
Podle mého názoru studenti oceňují, pokud je příslušné téma zaujme a výuka je pro ně přínosem nejen k přípravě pro zkoušku, ale zejména pro jejich další praxi, tzn. účast na seminářích a výuce vůbec nesmí být vnímána mediky jako ztráta času. V našem oboru soudní lékařství se proto snažíme zaměřit výuku na témata, se kterými se kolegové budou v praxi setkávat jako lékaři různých oborů a formou kazuistik je upozorňujeme na problémy, které by je mohly v praxi potkat.
 
2. Myslíte si, že platí rovnice – vyjádřeno matematicky – oblíbený učitel se rovná oblíbený předmět, který vyučuje?
Oblíbený učitel může mít jistý pozitivní vliv na vztah studentů k příslušnému oboru. Důležitou roli však hraje práce celého týmu, který se podílí na výuce daného předmětu a v neposlední řadě i podmínky, v jakých výuka probíhá.
 
3. Objevují se hlasy, že by vysokoškolští pedagogové měli mít pedagogické vzdělání. Jak vy se na to díváte?
Domnívám se, že současný systém vzdělávání je plně dostačující a rozhodně bych ho neměnil. Vysokoškolský učitel však musí mít nutně přístup k praxi, která zpětně zajišťuje určitý nadhled na věc a je přínosem pro samotnou výuku studentů.
 
Děkuji za vaše odpovědi
-mc-

Vytvořeno: 1. 12. 2006 / Upraveno: 13. 6. 2022 / Administrátor 2. LF UK